Cum sa-ti transformi corpul – Primii pasi

Posted on March 17, 2013, 9:51 am
9 mins

supermanGuest Post by Laur

Esti bărbat și arăți de parcă ai mâncat drojdie timp de câteva luni? Ai ajuns să fii pufos și “plăcut rotunjor”? Nu te mai minți singur. Ești gras și nefuncțional. Cari după tine un bagaj inutil pe care scrie “Nu sunt în stare să am grijă de mine”. Și astfel toate tipele fug de tine. Cel puțin alea faine o fac. Dar gata, așa nu se mai poate. Nu de mâine, nu de poimâine, nu de săptămâna viitoare ci de azi. De azi începi să lupți pentru corpul care le va face să-și ude chiloții mai repede decât ar face-o cascada Niagara. Nu te mint, va fi greu.

Poate cel mai greu lucru pe care l-ai făcut vreodată dar va merita. Va merita enorm de mult.

După ce te apuci nu vei vedea rezultatele instant dar vei continua. Și asta te va diferenția de ceilalți. Tu vei fi cel care continuă să lupte pentru acea răsplată care va apărea mai târziu dar care va fi mult mai mulțumitoare decât orice ai primi azi fără a ridica un deget. Având în vedere următorii 5 pași, vei începe pe drumul care nu numai că te va face să fii mai sănătos și mai arătos dar îțî va creste și încrederea în tine.

1. Un pas pe rand

Internetul este plin de exerciții. Alege unul și fă-l. Nu te gândi la programe, serii, repetări și așa mai departe. Tu abia inveți să mergi, nu trebuie să te gandești la maratoane. Flotări, genoflexiuni, abdomene, sărit coarda, alergat, etc. Orice exercițiu ai alege, gândește-te doar la el. Pune-ți toată energia și gândurile în acest exercițiu. Nu te gândi la altele. Ca să fac o paralela cu femeile, imaginează-ți următorul lucru: Ești cu una în pat, poate nu e cea mai bună din viața ta dar cu siguranță e mai bună decât ce ai avut până acum. Tu ce alegi? Să te gândești la altele în timp ce ești cu ea și să o dai in bară sau să-ți dai tot interesul și cine știe ce experiență uimitoare ai să traiești?
Așa e și cu exercițiile. Focus on one at a time and give it all. După ce te-ai săturat, poți să dai next.

2. Alimentatia e Biblie

În ciuda tuturor dietelor și metodelor existente pe lumea asta ține cont de câteva lucruri care sunt atât de simple încât toată lumea le trece cu vederea. Știi faza cu a ascunde ceva fix sub ochii lumii? Răspunsul e fix sub ochii tăi.

În primul rând, realizează că mănânci prea mult. Cantitatea necesară pentru randament maxim este mult mai mică față decât cea pe care o consumi tu.

În al doilea rând, grăsimile nu sunt demonice (cum le fac toți să pară), ele sunt vitale pentru organismul tău. Dar uită-te și tu pe ambalaj data viitoare. Și dacă vezi că alimentul respectiv are doar calorii goale (i.e. doar calorii fără nutrienți prin comparație) lasă-l la raft.

În al treilea rând, renunță la fast-food și băuturile carbogazoase. Nu de tot, dacă nu te poți abține. Dar una e să înfuleci o shaworma o dată la 1-2 luni și alta e să o faci săptămânal.

În ultimul rând, apa face mai multe minuni pentru corpul tău decât o să facă vreodată orice dieta. Sucurile, berea, vinul, nu se pun la socoteala. Water is life.

3. Exerseaza cu aceeasi dorinta pe care o ai pentru a respira

Toți spun că motivația este sursa succesului, dar ce nu spun ei este că majoritatea duc lipsa de ea și foarte puțin învață să o alimenteze. Motivația e de 2 tipuri: Intrinsecă și extrinsecă.
Cea extrinsecă poate funcționa pe termen scurt. Vezi un videoclip cu tipe bune pe plajă sau în sala de fitness și pentru următorul sfert de oră faci exerciții cu mai multă determinare decât ai avut în toată viața ta. Dar ea trece repede și va fi mai greu data viitoare să o folosești din nou.

In schimb, motivația intrinsecă te alimentează pe termen lung. Ea te ajută să treci prin perioadele dificile și de stagnare. Ai un obiectiv fix și nu dai înapoi până ce nu l-ai atins.Orice ai face, continuă ce ai început. Nu contează ce faci, fie ca e vorba de un antrenament sau de altceva, trebuie doar să perseverezi.

4. Nu te lasa tras in jos

Există oameni în viața tuturor care mai degrabă aleg răsplata pe termen scurt decât cea pe care ai ales-o tu. Ei vor fi cei care-ți vor spune că nu vei reuși, că nu are rost, că e greu, că e imposibil și că mai bine ai merge cu ei la o bere și băut cafea la colț de stradă cu tovarășele lor de mâna a doua (sau a treia…).

5. Practica duce la perfectiune

Nimic nu-ți va reuși din prima dar un șut în fund un pas înainte. Datoria ta este să-ți pregătești fundul și să zici: Bring it on… Știi cum se spune că Roma n-a fost construită într-o zi? Nici tu nu vei reuși să faci totul de azi dar un pas mic azi înseamnă o distanță mai mică pentru mâine și tot așa. Datoria ta este să-l faci pe primul.
Ține cont că dificultatea schmbării de la început nu e aceeași cu cea de mai târziu. Majoritatea își abandonează scopul în primele 7 zile dar ce nu realizează ei este că dificultatea scade odată cu timpul pentru simplul motiv că devii mai obișnuit cu acel lucru. Și venind vorba de exerciții fizice, nu contează că vei crește intensitatea exercițiilor pentru că știi deja la ce să te aștepți și-ți va fi mai ușor să faci lucruri mai grele.

Cel mai important este să îțî dai seama de progresul făcut. Ține un jurnal de mână sau video. Te va ajuta enorm. Cel ce face nu-și dă seama de ce face dar cel ce se uită se minunează de ce vede.

Laur

Comments

comments

2

2 Responses to: Cum sa-ti transformi corpul – Primii pasi

  1. March 17th, 2014

    Laur, recomandari simple insa cred ca aduc si rezultate pe masura…;)

    Reply
  2. Andrei

    March 23rd, 2014

    Ok, si daca vreau sa pun masa? Am mainile foarte subtiri in comparatie cu restul corpului. Programul nu imi permite sa am 3 mese bogate pe zi decat la ore tarzii.

    Reply

Leave a Reply

  • (not be published)